DIGIBORD+
Leerkrachtassistent
 Selectie van 60 regisseerbare simulaties uit de diverse EWOC programma's

Doelgroep: basisonderwijs

Handleiding

 

 

Bestellen

Bedoeling

DIGIPLUS biedt  60 interactieve simulaties die speciaal ontworpen werden voor instructie op het digitaal bord.

De simulaties zijn niet gekoppeld aan oefenreeksen en zijn volkomen regisseerbaar. Dat betekent dat u de simulatie kunt instellen zoals u wil. U bedenkt zelf passende opgaven en geeft feedback.
De simulaties hanteert u als een assistent die u helpt bij het aanbieden van leerinhouden en dit op een manier waar u tot dusver enkel van kon dromen

Gebruik
Ook in de zorgklas

De simulaties zijn in de eerste plaats bedoeld om klassikaal nieuwe leerinhouden bij de leerlingen te introduceren.
Maar de simulaties bieden ook fantastische mogelijkheden voor individuele remediëring.
Nemen we bv. een leerling die problemen heeft met de brugstrategie (8 + 5). Ga met die leerling voor een pc zitten. Start de simulatie van het spookrestaurant (zie schermafdruk onderaan). U kunt nu alle parameters bepalen: de gewenste getallen, wat al dan niet zichtbaar is, of de leerling de hulpsom moet intikken of niet, enz. Met een muisklik verhoogt of verlaagt u de moeilijkheidsgraad indien nodig. Een absolute aanrader.

Overzicht
scenario's

Voorbeeld:
regisseerbare wijzerklok.

Klik hier voor meer info over het gebruik van deze simulatie.

 

graphic

Types

A. Interactieve schema’s en getalvoorstellingen.

Het gaat hier over klassiekers als getallenlijnen, honderdveld, kwadraatbeelden, stippenveld, rekenrek, M.A.B., deel-geheel-schema, strokenvoorstellingen, diverse klokken en tijdlijnen, enz..

Ze vergen weinig toelichting. U kunt ze zonder meer naast elke rekenmethode gebruiken.

B. Simulaties van rekenhandelingen en rekenverhalen.

Dit zijn simulaties die in de EWOC programma’s gebruikt worden om nieuwe inzichten aan te brengen en fungeren als oriënteringsbasis bij het aanleren van rekenvaardigheden. Voorbeelden: splitsbaan, strip, spookwolk, spookrestaurant, spronglijn, groepeersimulatie, snelheidsmeter, verdeelsimulators, enz.. Zie de schermafdrukken hierna.

Wil u het maximum halen uit deze simulaties  dan is het belangrijk dat u weet wat hun bedoeling is en hoe ze  worden gebruikt.  
Lees de handleiding en de tips bij elke simulatie.

Scherm-
afdrukken
Type B


Splitsbaan

Spookrestaurant: brug

Groeperen (H, T, E)

Verdelingsdelen

Breuken: verdeel

Breuk als getal: zwembad

Spronglijn; (H)TE +/- TE

Percent: BTW, korting, tarra..