Wat valt er
te leren ?
Testen in hoeverre de aangeleerde maal- en
deeloefeningen gekend zijn.
Nagaan of er 'specifieke foute strategieën' worden
gehanteerd.
Verloop
|
De leerlingen krijgen 5 vermenigvuldigingen en 5
delingen. Die lossen ze één na één op. Er is
GEEN directe feedback. Pas als ze klikken op de O.K. knop worden de
tien opgaven verbeterd.
Verkeerde antwoorden krijgen een kleur. Het
programma herkent twee foutencategorieën:
bv; 5 x 5 = 10 Leerling telt op. Bewerkingsfout.
3 x 7 = 14 Antwoord is 1 keer te veel/weinig.
Ook wordt de reactietijd weergegeven. Zie de
blauwe strook boven de opgaven.
De leerlingen krijgen een tweede kans (zie
afdruk).
|
Tip
De
informatie die de computer geeft, is zonder pc moeilijk te
achterhalen. Neem voldoende tijd om de analyses te
bekijken.
Leerlingen die 1 keer teveel of te weinig antwoorden, tellen
vermoedelijk op de vingers.