Wat valt er
te leren ?
Testen in hoeverre de rekenvaardigheden
beheerst zijn.
Bij deze test worden verschillende notaties
gebruikt: Maal : 6 x 7 Deel
: 24 : 4 Puntje maal: 5 x . =
15
Instellen
|
Klik op de knop . U krijgt dit
scherm.
We zien dat de ingelogde leerling nog geen diploma behaald heeft.
Het programma stelt voor, om te testen voor het diploma van
'KLEPPER'. Daarbij wordt de beheersing van de tafels van 2, 5 en 10
(zie kaarten) getest.
Nadat de leerling het diploma heeft behaald, verplaatst het
figuurtje zich naar het podium (brons, zilver, goud). De leerling
kan dan testen voor het diploma van 'KADEE' enz...
|
Verloop
|
Er verschijnt een
bord met 20 opgaven. Daarachter zit het tafeldiploma
verborgen.
Na elk juist
antwoord komt één van de puzzelstukjes vrij.
Als de puzzel helemaal vrij, kan het diploma worden
afgedrukt.
De leerlingen starten met 100 punten.
Bij elke fout gaan daar 10 punten Halen ze 90 of meer dan winnen ze
goud.
Daalt de score
beneden de 50%, dan wordt de oefenreeks afgebroken en kan er geen
diploma worden afgedrukt..
|
Link met Gerdies Games
|
De behaalde diploma's bepalen welke spelletjes in
Gerdies Games toegankelijk zijn.
Zo heeft Tine het hoogste diploma behaald: dat
van KAMPIOEN. Ze ziet op haar inlogscherm dat ALLE spelletjes van
Gerdies Games nu toegankelijk zijn.
Bij Pacman en Karaoke zal Gerdie de moeilijkheidsgraad aanpassen
aan haar diploma.
|