23. Diplomatests
Wat valt er te leren ?   
Testen in hoeverre de rekenvaardigheden beheerst zijn.
Bij deze test worden verschillende notaties gebruikt:   Maal :  6 x 7   Deel :  24 : 4   Puntje maal:  5 x . = 15
Instellen
graphic
Klik op de knop graphic. U krijgt dit scherm.
We zien dat de ingelogde leerling nog geen diploma behaald heeft. Het programma stelt voor, om te testen voor het diploma van 'KLEPPER'. Daarbij wordt de beheersing van de tafels van 2, 5 en 10 (zie kaarten) getest.

Nadat de leerling het diploma heeft behaald, verplaatst het figuurtje zich naar het podium (brons, zilver, goud). De leerling kan dan testen voor het diploma van 'KADEE' enz...
Verloop
graphic
Er verschijnt een bord met 20 opgaven. Daarachter zit het tafeldiploma verborgen.
Na elk juist antwoord komt één van de puzzelstukjes vrij.
Als de puzzel helemaal vrij, kan het diploma worden afgedrukt.
De leerlingen starten  met 100 punten.
Bij elke fout gaan daar 10 punten Halen ze 90 of meer dan winnen ze goud.
Daalt de score beneden de 50%, dan wordt de oefenreeks afgebroken en kan er geen diploma worden afgedrukt..
Link met Gerdies Games
graphic
De behaalde diploma's bepalen welke spelletjes in Gerdies Games toegankelijk zijn.
Zo heeft Tine het hoogste diploma behaald: dat van KAMPIOEN. Ze ziet op haar inlogscherm dat ALLE spelletjes van Gerdies Games nu toegankelijk zijn.
Bij Pacman en Karaoke zal Gerdie de moeilijkheidsgraad aanpassen aan haar diploma.