Wat valt er
te leren ?
Inzien
dat sommige getallen tot een tafel behoren en andere niet.
Gradatie
De moeilijkheidsgraad wordt bepaald door de
snelheid waarmee het valschermfiguurtje daalt.
De leerlingen stellen die snelheid
in. Hij kan tijdens de oefenbeurt gewijzigd
worden.
Verloop
|
Rechts staat een
vuurtoren. Daarop staat de tafel geschilderd.
Een valschermspringer brengt een getal aan. Indien het een
tafelgetal is, mag hij landen op het strand.
Anders moet het getal naar zee worden gestuurd.
De tafelgetallen moeten vervolgens juist op de vuurtoren worden
geplaatst.
Indien drie getallen verkeerd landen, wordt de oefenreeks
voortijdig afgebroken.
|
Tips
|
Let erop dat de vingers van de
rechterhand goed geplaatst zijn om de pijltoetsen te
bedienen.
Wij op het voordeel van het gebruik van meerdere vingers (zie de
foto onderaan het scherm).
Pijl naar links: wijsvinger. Pijl naar rechts:
ringvinger Pijl naar beneden:
middenvinger
|