Het karaokespel verloopt in twee stappen.
Stap 1:
|
Er verschijnt een getal en 5 sommen.
Die lost de speler op (Er is geen directe
feedback).
Op het einde verschijnt een O.K. knop.
Als alle opgaven juist zijn, mag de leerling binnen in de
karaoke.
Anders moet de fouten eerst verbeterd
worden.
|
Stap 2
|
De spelers kiezen één van de aangeboden
liedjes door te klikken op een knop. De tekst van het lied
verschijnt en de muziek start automatisch.
Door te klikken op de startvlag, keren ze terug
naar de oefening.
Per diploma zijn 5
reeksen voorzien.
|
Gradatie
|
Om dit spel te kunnen spelen, moeten de
leerlingen minstens het diploma hebben van KLEPPER. Dat betekent
dat ze de tafels van 2,3,4,5 en 10 min of meer beheersen.
De moeilijkheidsgraad van de opgave wordt bepaald
door het 'diploma' waarover de speler beschikt.
Naast tafeloefeningen komen hier ook
plus/min-sommen en veeltermen.
Bij de plus/min-oefeningen is rekening gehouden met de tijdstip van
het schooljaar. Zo worden bij diploma 4 ook oefeningen van de vorm
TE - TE aangeboden.
|