Karaoke
Het karaokespel verloopt in twee stappen.
Stap 1:
graphic
Er verschijnt een getal en 5 sommen.
Die lost de speler op (Er is geen directe feedback).
Op het einde verschijnt een O.K. knop.
Als alle opgaven juist zijn, mag de leerling binnen in de karaoke.
Anders moet de fouten eerst verbeterd worden.
Stap 2
graphic
De spelers kiezen één van de aangeboden liedjes door te klikken op een knop. De tekst van het lied verschijnt en de muziek start automatisch.
Door te klikken op de startvlag, keren ze terug naar de oefening.
Per diploma zijn 5 reeksen voorzien.
Gradatie
graphic
Om dit spel te kunnen spelen, moeten de leerlingen minstens het diploma hebben van KLEPPER. Dat betekent dat ze de tafels van 2,3,4,5 en 10 min of meer beheersen.
De moeilijkheidsgraad van de opgave wordt bepaald door het 'diploma' waarover de speler beschikt.
Naast tafeloefeningen komen hier ook plus/min-sommen en veeltermen.
Bij de plus/min-oefeningen is rekening gehouden met de tijdstip van het schooljaar. Zo worden bij diploma 4 ook oefeningen van de vorm TE - TE aangeboden.