Het is de bedoeling dat de leerlingen per TWEE
spelen. Er zijn twee subtypes.
|
Bij het type
links kiest Gerdie de opgaven in functie van het behaalde
diploma.
Bij het type worden alle tafelproducten worden aangeboden. Daarom
is dit type pas toegankelijk, als de leerling minstens het diploma
van CRACK heeft behaald.
|
Verloop type
A
|
De spelers krijgen om beurt een opgave.
Antwoorden ze juist, dan mogen ze een schijf aanklikken en zo
proberen 4 op een rij te halen.
Antwoorden ze verkeerd, dan gaat de beurt naar de
tegenstander.
Zoals de schermafdruk laat zien, kunnen de
leerlingen ook 'zwevende blokken' plaatsen.
Bij het begin van het spel kunt u die
mogelijkheid uitschakelen. In dat geval werkt het net als bij het
spelen met een 'echt' spel waar de schijven naar beneden
vallen.
|
Verloop type B
|
Op de tabel
worden alle tafelproducten weergegeven.
De speler
krijgen om beurt een 'product (bv. 24) en moeten een oefening
zoeken die bij het product past.
Het spel
verloopt zoals het klassieke 'vier op een rij' met één
variant: wie eerst 3 of 4 of 5 op een rij haalt wint. De beloning
wordt dan aangepast.
|