Wat valt er te
leren ?
Testen in hoeverre de aangeleerde maal- en
deeloefeningen gekend zijn.
Nagaan of er 'specifieke foute strategieën' worden
gehanteerd.
Verloop
|
De leerlingen krijgen
5 vermenigvuldigingen en 5 delingen. Die lossen ze één na
één op. Er is GEEN directe feedback. Pas als ze klikken
op de O.K. knop worden de tien opgaven
verbeterd.
Verkeerde antwoorden
krijgen een kleur. Het programma herkent twee
foutencategorieën:
bv; 5 x 5 = 10 Leerling telt op. Bewerkingsfout.
3 x 7 = 14 Antwoord is 1 keer te
veel/weinig.
Ook wordt de
reactietijd weergegeven. Zie de blauwe strook boven de
opgaven.
De leerlingen krijgen een tweede kans (zie
afdruk).
|
Tip
De informatie die de computer geeft, is zonder pc
moeilijk te achterhalen. Neem voldoende tijd om de analyses te
bekijken.
Leerlingen die 1 keer teveel of te weinig
antwoorden, tellen vermoedelijk op de vingers.