Wat valt er te
leren ?
Snel deeloefeningen oplossen.
Er worden maximaal 20 opgaven aangeboden. Daarvan moet de
leerlingen er minstens 10 goed oplossen.
Verloop
|
De oefening wordt voorgesteld als een duel tussen
de leerling en het
‘rekenmachinespookje’
De leerling voert het antwoord in door te klikken
op de eigen rekenmachine.
Het rekenmachinespookje antwoordt automatisch na
enkele seconden wachttijd.
Die wachttijd wordt weergegeven door een
klok.
|
Gradatie: Adaptieve
regeling tempodruk
Tempodruk: de reactietijd van het spookje is niet
altijd gelijk. De computer berekent die snelheid in functie
van de snelheid waarmee juiste antwoorden worden ingevoerd.
Hoe sneller geantwoord wordt, hoe minder lang het calculatorspookje
‘nadenkt’. Wanneer het spookje dreigt te winnen, wordt
zijn reactietijd vertraagt. Ook nu wordt bijgehouden hoe snel
delingen worden opgelost en kun je de evolutie
opvolgen.
Tips
Het zal wellicht nodig zijn om de werking van de
‘klok’ duidelijk te maken.
Bij deze reeks kun je de tempodruk niet zelf instellen, dat gebeurt
autonoom door de computer.