3. Kusttram. Wie wint?
graphic
Spelvorm
De kaart geeft de route van de kusttram weer. De ene speler start in De Panne, de andere in Knokke-Heist.
Doel: om het eerst Oostende bereiken.
Wie eerst en juist antwoordt verplaatst zijn figuurtje één stap in de richting van Oostende.
Bij een foutief antwoordt krijgt de andere speler nog een kans.

De verticale balk toont de beschikbare antwoordtijd bij elke opgaven.
Indien geen juist antwoord wordt gegeven als die tijd verstreken is, wordt de volgende opgave aangeboden.
Let op: scenario met dubbele invoer (toetsenbord/muis). Meer info.
Leerinhoud: reisduur berekenen als vertrektijd en aankomsttijd gegeven zijn.
Het tijdsverschil is beperkt tot maximaal 20 minuten.
De moeilijkheidsgraad van de opgave wordt meebepaald door het feit of we over het uur moeten.
Zo is van 14:35 naar 14:47  makkelijker dan van 14:55 naar 15:07
In beide gevallen bedraagt de reisduur 12 minuten maar in het tweede geval kan niet zonder meer afgetrokken worden.