F1 tot F3
F.1 Vul aan
graphic
Gegeven: Elke oefening start met een simuatie. Beide klokken lopen daarbij synchroon. De secondewijzer verplaatst zich en de cijfernotatie wordt per seconde aangepast.

Opdracht: Als de klok stopt, wordt één van de getallen (uur, minuut, seconde) afgedekt. De leerling moet het passende getal invoeren.
Hoe? Door aan te klikken op de pijltjes.
Gradatie: Bij de eerste opgaven wordt gevraagd naar het aantal seconden. Verder gebeurt dat willekeurig.

Deze oefening kan ook gespeeld worden met Romeinse cijfers.
F.2 Zet de cijferklok juist.
graphic
Gegeven: tijdsaanduiding op de wijzerklok.

Opdracht. De leerlingen moeten nu de volledige cijfernotatie invoeren.
Feedback. De drie delen van de cijfernotatie worden groen of magenta ingekleurd naargelang juist/fout.
F.3 Zet de wijzerklok juist.
graphic
Gegeven: tijdsaanduiding op de cijferklok. Bij de wijzerklok staat één wijzer fout.
Opgave: zet de wijzerklok juist.
Hoe? Er kan niet met de wijzers gesleept worden. Het verplaatsen van de wijzers gebeurt met de pijltoetsten bovenaan.
Gradatie
Minder dan 5 opgaven juist : één wijzer staat fout.
5 of meer opgaven juist : twee wijzers staan fout.