Opbouw: 1-2-3
Bij elk thema doorlopen de leerlingen drie fasen.
graphic
Probeer en leer.
De leerlingen krijgen de kans om te experimenteren met een simulatie.
Het is de bedoeling dat ze hun 'ervaringen' met elkaar delen.
Bij sommige simulaties is het de bedoeling dat ze opdrachten bedenken waarbij ze elkaar testen in hoeverre de leerinhouden begrepen zijn.
Deze fase wordt verder nog opgesplitst in twee subfases:
a. Klik, kijk en leer. De leerlingen voeren de opgegeven opdrachten uit met de simulatie.
b. Test elkaar. Ze bedenken zelf opdrachten en geven die aan elkaar. Met behulp van de simulatie lost de 'andere' de opdracht op.
graphic
Oefen
Een specifiek leerdoel wordt ingeoefend.

De leerlingen werken samen aan de opdrachten.
Ze zijn samen verantwoordelijk voor het halen van het beoogde doel:  tien opdrachten correct afwerken.
graphic
Duel
Hetzelfde leerdoel wordt op een speelse manier ingeoefend.

Spelvormen: bingo, superkid, ..

De leerlingen spelen  'tegen elkaar' .