Leertrajecten
In elke module wordt een leertraject uitgewerkt. De scenario's zijn geordend: van inzicht over oefenen tot testen.
graphic
* Bij de scenario's waarbij op inzicht wordt gewerkt ligt het accent op het interpreteren simulaties van wiskundige contexten en het begrijpen van diverse notatievormen.
bv.module Splits: omzetten van een splitshandeling (splitsbaan, spookwolk) in een splits- en somnoatie
* Bij de inoefenscenario's worden de nieuwe vaardigheden verder ingeoefend en verinnerlijkt. De beoogde rekenvaardigheid  wordt in diverse contexten toegepast. Ook wordt de abstractiegraad van de voorstelling geleidelijk aan verhoogd. De bedoeling is dat de leerlingen uiteindelijk de opgaven zonder hulp (op abstract niveau)  kunnen oplossen.
bv. module Splits. Doel: het ontbrekende deel of het geheel zoeken. De 'gegeven' hoeveelheden worden aanvankelijk telbaar weergegeven, later worden ze verborgen
* Bij de testscenario's willen we nagaan in hoeverre de beoogde rekenvaardigheid verworven is. Bij  die scenario's krijgen de leerlingen GEEN hulp meer en vaak wordt er geoefend onder tempodruk (rode scenario's).
bv. module splits: er zijn twee tempo-oefeningen. Details module splits.
Gradatie binnen getalbereik.
Bij elke module kan verder het getalbereik worden ingesteld. Daardoor kan eenzelfde scenario op meeerdere momenten in het schooljaar worden aangeboden. Door een combinatie van scenario en getalbereik kunt u in de module SPLITS op die manier  80 oefenreeksen samenstellen. Die veelheid laat toe de leerlingen meeerdere oefenreeksen na elkaar te laten spelen waarbij de moeilijkheidsgraad heel geleidelijk wordt opgedreven.
Van leertraject naar CB-leerlijn (CB = computerbeheerd)
Bij elke module hoort ook een CB-leerlijn. Daarin zijn 20 (of meer) van de mogelijke oefenreeksen geselcteerd en geordend in stijgende moeilijkheidsgraad.
bv. In de module SPLITS zijn dat er bv. 40. Aanvankelijk is het getalbereik beperkt (tot 5) en komen vooral de inzichtbevorderende scenario's aan bod. De splitsingen tot 5 worden ingeoefend.  Vervolgens wordt het getalbereik verhoogd. Het zijn nu vooral de inoefenscenario's die aan bod komen. Af en toe wordt er ook een testscenario tussengevoegd. De CB-leerlijn eindigt met een aantal testscenario's.