Leerlingvolgsysteem
Spits met Bits bevat een uitgebreid leerlingvolgsysteem. Van elke oefenreeks van elke leerling wordt gedetailleerde informatie bijgehouden.
Die kunt u op meerdere manieren bekijken en afdrukken.
In het titelscherm
graphic
Klik op 'leerlingvolgsysteem' en kies de informatie die u wil opvragen.
Alle informatie kan worden afgedrukt.

Resultaten resetten
U kunt op elk moment in het leerlingvolgsysteem individuele resultaten wissen. Ook per groep kan selectief gewist worden.
Het kan evenwel nodig zijn om ALLE RESULTATEN te wissen. Doe dat bv. bij het begin van een nieuw schooljaar.
Volg de instructies op het scherm.
In het inlogscherm van een module
De resultaten daarvan kan u bekijken via het onderdeel 'records één minuut testen'.
Vorderingen per leerling
graphic
Klik op een module (bv. Splits) om gedetailleerde informatie op te vragen.
Klik op een lijn in het overzicht van de gespeelde oefenreeksen om een antwoordanalyse op te vragen.  De informatie is identiek aan deze die tijdens het oefenen wordt bijgehouden. U krijgt ook van de  scores in de één-minuut-testen. Aan de hand van deze info kunt  u snel achterhalen welke leerlingen dienen bijgewerkt en welke hun voornaamste struikelblokken zijn (antwoordanalyse).
Vorderingen per groep
Het betreft hier de vorderingen van alle leerlingen binnen de ingebouwde CB-leerlijnen.
graphic

We zien bv. dat de meeste leerlingen uit de klas CB-niveau 34 hebben bereikt voor de module SPLITS.
Die krijgen de volgende keer automatisch CB-niveau 35 aangeboden.
Bij Jana staat een MINteken. Zij haalde de norm niet. De volgende keer krijgt ze opnieuw CB- niveau 34 aangeboden.
Noë blijft een beetje achter. Ze staat pas op niveau 29 en haalde de laatste keer de norm niet.
Tim is een voorlopig. Die staat reeds op niveau 39. Ook hij haalde de laatste keer de norm niet.
Resultaten per scenario
Soms kan het interessant zijn om eens de resultaten van de leerlingen te vergelijken.
graphic
Klik op de module en het scenario waarvan u de resultaten wil bekijken.
Het programma toont het laatste oefenresultaat van elke leerling voor het gekozen scenario.
Indien u klikt op de leerlingnaam, krijgt u bovendien de bijbehorende  antwoordanalyse
Toetsresultaten
graphicgraphic
De module TOETS (die u opstart door te klikken op professor Bits in het openingsscherm) bevat unieke faciliteiten. Ze signaleert immers foutencategorieën.
Voorbeelden.
Opgave:   8 + 4   De leerling antwoordt 11. Dat is 1 te weinig. Vermoedelijk telt de leerling - verkeerd - op de vingers. De computer signaleert die fout als een 'EEN-fout.
Opgave: 4 = 3 + .  De leerlingen antwoordt 7. Hij telt op terwijl er moet aangevuld worden. De computer signaleert die fout als een 'BEWERKINGSfout'.
In het leerlingvolgsysteem kunt u opvragen hoeveel en bij welke opgaven  leerlingen die typische fouten maken'.
Dit kan u helpen bij het diagnosticeren.
graphic
Het scherm toont de resultaten van drie leerlingen.
We bemerken bv dat Evana nogal wat "éénfouten' maakt.
Ze slaagt er niet altijd in haar fout te herstellen bij de herkansing.
Bas daartegen maakt hoofdzakelijk bewerkingsfouten.
Hij slaagt er wel in die te herstellen bij de herkansing.
Beide leerlingen laten zich misleiden door het MIN-teken bij de laatste opgaven.
Let wel: de computer signaleert maar remedieert NIET.
Dat laat hij aan de echte expert (u) over!.
graphic
Recordlijsten één-minuut-test
graphic
Als u klikt op professor BATS (rechts op de broelbrug in het openingsscherm), start een één-minuut test.
Het komt er op aan dat de leerlingen zoveel mogelijk splitsingen oplossen binnen de minuut.
graphic
In de recordlijst kunt u de recordscores aflezen en vergelijken.
U kunt eventueel de records wissen.