
Scenario
|
Leerinhoud
|
1. Vingertellen
|
Tellen, terugtellen en
doortellen per ... 3, 6 , 9, ...
|
2. Hoeveel vingers?
|
Tellen: nagaan hoeveel
keer je moet tellen per (3) om (21) te bereiken.
|
3. Aan tafel.
|
De tafel opbouwen: 1 x
3 = 2x 3 =
|
4. Vuurtoren
|
Nagaan welke getallen
al dan niet tot de opgegeven tafel behoren.
|
5. Tafelatomium
|
Tafel slim invullen: 6x
= 5x + 1x
|
6. Schakelen
|
Rekenvoordeel toepassen
door de factoren van plaats te wisselen: 2x 3 = 3x 2.
|
7. Van maal naar
gedeeld.
|
24 = ? x 3
Ook noteren als deling.
|
8. Spookjes op
reis
|
Verhoudingsdelen. 24 :
3 interpreteren als hoeveel keer gaat 3 in 24?
|
9. Verdeel de
schat
|
Delen. Hulpvoorstelling
stroken.
|
10. Verdeel de
schat
|
Verdelingsdelen. 24 : 3
interpreteren als 24 verdelen in 3 gelijke delen
|
11. Stem uit de ruimte
|
Ingesproken. Koptelefoon!
|
12. Diagnostische
toets
|
Mix. Met herkenning van
foutencategorieën.
|
13. Vleksommen
|
Puntoefeningen.
|
14. Struikelblokken: stop de
bom
|
Moeilijke
vermeningvuldigingen binnen de tijd oplossen.
|
15. Tempo: race
|
Tempo-oefening
MAAL
|
16. Tempo: duel
|
Tempo-oefening
GEDEELD
|
17. Tempo: naar de maan
|
Tempo-oefening.
MIX
|
18. (a x b) + c
|
Oefeningen
als (4 x 10 ) + 3
|
19. D = (d x q) +
r
|
Oefeningen als 43 = ( .
x 10) + .
|
20. Delen met
rest
|
Oefeningen als 43 :
10 quotiënt 4 rest 3
|
21. Turbotest I
|
Een-minuuttest
|
22. Turbotest II
|
Vijf- minuut test
|
23. Diplomatest
|
Test
|
24. Gerdies Games
|
Speels inoefenen: memory, vier op een rij, karaoke,
pacman
|
Niet alle scenario's zijn altijd beschikbaar.
Scenario's 1 tot 5 (blauw) zijn enkel
toegankelijk indien u kiest voor EEN tafel.
Scenario's 21 en 22 zijn enkel
toegankelijk indien u kiest voor ALLE tafels.
Gerdies Games is enkel toegankelijk indien de leerlingen minstens
één ZES verdiend heeft.