Gerdies Games
graphic
Gerdies Games is een collectie van enkele DUO-spelletjes waarin  de aangeleerde rekenvaardigheden op een speelse manier verder worden ingeoefend.
De Games worden in het programma gebruikt als 'beloning' voor CB- trajecten die met succes zijn doorlopen en voor het behalen van de medailles.

Hoe inschakelen - Voorbeeld.
U werkt in de computerklas. De leerlingen werken individueel en in eigen tempo aan het CB-circuit van ring 1.
Ze hebben nog geen enkele medaille gehaald.
Na enige tijd bereikt een leerling CB-leve 10: een medaillescenario en haalt een bronzen medaille.
Die verschijnt in zijn persoonlijk inlogscherm, boven het Olympisch podium.
Even later haalt een tweede leerling een medaille.
Beide leerlingen gaan nu samen bij één pc zitten. Ze klikken op de medaille en het bijbehorende game start op.
Ze kunnen onbeperkt doorspelen.
Wat later halen opnieuw twee leerlingen een medaille. Die gaan ook samenzitten en oefenen.
Let wel. Een maal een leerling een medaille heeft veroverd, blijft die behouden en is het bijbehorende game toegankelijk.
Lay-out -
graphic
De games hebben een aangepaste look.Zo start een oefenreeks  door de startvlag aan te klikken.
Bij het achtervolgingsspel zijn er geluidseffecten. Best koptelefoon op.
Op het einde verschijnen niet de gewone einde-oefenreeks- pictogrammen.
De leerlingen hernemen het spelletje of sluiten het venster om terug te gaan naar het inlogscherm.
Digitaal schoolbord
In deleerkrachtassistent vindt u een aangepaste versie van deze games. Daarmee kunt u ze ook eens klassikaal spelen. Ambiance verzekerd.
Overzicht spelletjes

MATCH
Reactiespel.
De leerlingen spelen gelijktijdig. Wie reageert snelst op een opgave.
graphic
Achtervolgingsspel.
Wie slaagt erin om een volledig parcours af te leggen en scoort zo een punt?
De leerlingen spelen om beurt.
graphic
Vier op een rij. Om met twee te spelen.
Er zijn twee spelvormen
Type A (klassiek): bij opstarten uit modules 3 en 4.
Gerdie bepaalt welke opgaven worden aangeboden. De leerlingen lossen op .


Type B: (bij opstarten uit module 1)
Gerdie toont een getal (bv. 18).
De leerlingen klikken een som aan die past bij dat getal (bv. 10 + 8)
Resultaten?
Er worden geen resultaten weggeschreven.