Plus en min tot 10
graphic
Wat valt er te leren?

*
Automatiseren optellingen en aftrekkingen tot 10
Scenario's

graphic
Optellen tot 10. 

Hulp?  De leerling kan:
* een kwadraatbeeld oproepen. Het kwadraatbeeld toont de beginhoeveelheid;
* schakelen: bij een klik op de pijljes verwisselen de getallen van plaats. Het kwadraatbeeld wordt aangepast.
SMB1
vlag 3
graphic
Aftrekken tot 10.

Hulp? Er kan een kwadraatbeeld worden opgeroepen. Dat beeld toont het aftrektal. Uiteraard kan er NIET geschakeld worden.
SMB1
vlag 3
graphic
Veeltermen.
Volgende vormen worden aangeboden:
* 4 + 2 + 1
* 10 - 3 - 1
* 4 + 2 - 1
* 4 - 2 + 1
Hulp? Het kwadraatbeeld toont de beginhoeveelheid.
SMB1 vlag 5
graphic
Gewone sommen en puntsommen in vergelijkingsschema
Pestkopje dekt een getal af. Welk getal is het?
Feedback. Aanduiding JUIST/FOUT door vergelijkingsteken.
SMB 1
vlag 4
graphic
Kettingsommen. Plus en min tot 10.
Bij het computerbeheerd oefenen fungeert dit scenario als medaillescenario. Na het behalen van een medaille, krijgt de leerling toegang tot Gerdies Games.