Rekenen tot 20
graphic
In dit deel komt geen nieuwe leerstof. Het gaat over inoefenen en testen van de verworven rekenvaardigheid.
Alle scenario's komen uit Spits met Bits. Indien in het eerste leerjaar met Spits met Bits 1 werd gewerkt; zullen de meeste leerlingen de scenario's met een minimum aan instructie kunnen doorlopen.
graphicBij de scenario's 11 en 13 wordt de simulatie van het spookrestaurant hernomen. Vraag bij uw collega van de eerste klas na in hoeverre rond die simulatie werd gewerkt. Bekijk eventueel eens hoe dat gebeurde in vlag 8 en 9 van Spits met Bits 1. Het verdient aanbeveling om die scenario's vooraf  te demonstreren (digitaal schoolbord) en het verhaal 'op te frissen'.
Let ook op het gebruik van de spronglijn in scenario's 7, 12 en 14. Ze wordt o.m. gebruikt om het verschil in procedure bij brug/niet brugoefeningen voor te stellen. Ze komt in ringen 2, 3 en 4 terug.
Tijdsinvestering: 4 oefenbeurten van +/- 30 minuten.
CB-circuit
Het circuit volgt gewoon de 20 scenario's. BRONS na +/- tot 10. ZILVER na +/- tot 20 zonder brug.
Gerdies Games
Brons : Skate
Instelbaar: tot 20, tot 20 zonder brug, brug, mix   (vier niveaus)
Zilver: vier op een rij
Instelbaar: bewerking, brug of niet, zwevende blokken of niet
Goud: superkid: 400 m
Alle oefeningen worden door elkaar aangeboden.
graphic
TOETS.  Level  1 tot 10 sluiten aan bij dit gedeelte. Bekijk vooraf  de foutencategorieën.

Een minuut test.  Instelbaar: tot 10, tot 20 geen brug, brug, mix.