4. <, >, =. Stempel
Wat valt er te leren?
Een passende hoeveelheid tekenen bij een vergelijkingsopdracht. Rekening houden met het vergelijkingsteken.
Voorstelling en maximum
Bij dit scenario werken we in het vergelijkingsschema. Maximum: 6

Oefenverloop
graphic
Elke werpt met een dobbelsteen 2.
Kasper moet meer knikkers (vergelijkingsteken) hebben dan Elke
Klik met de muis op witte cirkels om knikkers te stempelen. Klik op een knikker om die opnieuw te verwijderen. Klik op de O.K.-toets als je klaar bent.
graphic
Als feedback wordt het vergelijkingsteken groen ingekleurd of rood doorstreept.
Spits met Bits...                                                         t Zijn de kleine dingen die het doen.

In scenario 3 gebruikten we de vergelijkingstekens als opdrachtteken.
In dit scenario gebruiken we het evaluatieteken. Indien de opdracht juist wordt uitgevoerd kleurt het teken groen en plaatst het zich centraal tussen beide hoeveelheden.
Het is zeer belangrijk dat leerlingen het =-teken op die manier kunnen interpreteren. Het kan een sterk hulpmiddel worden bij het oplossen van puntsommen. In de module Maak= werken we daar heel expliciet aan.