Zeppelins: het verhaal
De simulatie gaat verder op het verhaal van het spookrestaurant
Het is nacht. 13 spookjs hebben lekker gegeten. Een zeppelingkomt ze ophalen.
De zeppelin heeft een vast aantal plaatsen (bv. 4).
Hij stopt eerst bij de benedenverdieping. Het spookje dat zich daar bevindt, stapt in.
Dan stopt hij bij de bovenverdieping. Ee zijn nog drie plaatsen vrij.
De zeppelins illustreren  de brugstrategie.
Eerst kijken hoeveel we nog moeten weg tot 10. Dan kijken hoeveel er overblijven.
Tenslotte de uitkomst.De notatie toont duidelijk de gevolgde denkweg.
Koppeling handeling <-> formule
Die is heel strikt. Een verkeerde handeling leidt tot een verkeerde formule en omgekeerd (details zie de afzondelijke scenario's).
Scenario's - Digibord+
Er zijn twee scenario's die rechtstreeks aan het verhaal zijn gelinkt. Zie verder voor de functie van elk.
Er is ook nog een extra scenario voor demonstratie op het digitaal schoolbord.
graphic
Daarbij kunt u zelf het hele gebeuren regisseren. Bekijk de video.