2 Splitsbaan: deel?
Wat valt er te leren?
Het ontbrekende deel van een splitsing aanvullen. 4 is 3 en ?
Oefenverloop
graphic
De knikkers rollen. We kunnen niet zien hoeveel knikkers Kasper heeft.
Dat getal moeten de leerlingen invullen;
Als hulp kunnen ze aan Kasper vragen om even de handdoel op te lichten.
Dat doen ze door op Kasper te klikken.


Vleugje didactiek -Adaptieve regeling moeilijkheidsgraad (Bits regelt)
Bij deze oefenreeks wordt de moeilijkheidsgraad meebepaald door het abstractieniveau van de voorstelling.Zo is het een stuk moeilijker als de knikkers van Elke (links) NIET zichtbaar zijn. Nog moeilijker wordt het als ook het geheel onzichtbaar is.
Het is belangrijk dat de moeilijkheidsgraad aansluit bij de rekenvaardigheid van elke leerling. Daarom laten we het over aan de computer.
Bekijk deze scorestrook.
graphic
Je merkt  prof Bits. Die duidt aan wanneer de moeilijkheidsgraad zal verhoogd worden.
Indien de leerlingen GEEN fouten maakt, verloopt de oefenreeks als volgt:
* opgaven 1 tot 4: geheel zichtbaar, knikkers Elke zichtbaar;
* opgaven 5 tot 7: geheel zichtbaar, knikkers Elke onzichtbaar;
* opgaven 8 tot 10: geheel onzichtbaar; knikkers Elke onzichtbaar
Adaptieve regeling.
Indien een fout wordt gemaakt, schuift Bits naar rechts op.
Het verhogen van de moeilijkheidsgraad wordt uitgesteld.