Introductie van het algoritme – Digitaal
schoolbord – Leerkrachtassistent
|
Ga naar simulatie 3 . Kies het gewenste
opgavetype. Merk op dat u kunt kiezen voor een voorstelling met
EURO of MAB. Zie bij aftrekken.
In de leerkrachtassistent heeft u de volledige
vrijheid over de gewenste notatie. U kunt de onthoudgetallen NAAST
de bewerkingsstreep plaatsen, BOVEN de getallen of TUSSEN de
vermenigvuldiger en de bewerkingsstreep.
In het leerlingengedeelte gebruiken we
standaard de notatie NAAST. U kunt dit evenwel
aanpassen
|
Introductie van de leertraject in het
leerlingengedeelte – Digitaal
schoolbord.
Kies in het openingsscherm voor klas en een naam
en klik op het MAAL-teken.
Het ingebouwde leertraject verschijnt.
Ga dan door naar het oefenscherm.
Wij op het gebruik van de demofilmpjes
Werk de oefenreeksen die u wil laten spelen
gedeeltelijk of helemaal af.
|
|
Mogelijke oefensessies bij werken in een
computerklas.
Het werken met het algoritme vergt wat energie van
de leerlingen. Het is beter niet meer dan drie levels na elkaar af
te werken
1
|
Beginlevel: 1
Eindlevel 3
|
Vermenigvuldigen zonder inwisselen.
Inwisselen tiental. Mix
|
2
|
Beginlevel: 4
Eindlevel 5
|
Inwisselen honderdtal. Twee
keer onthouden
|
3
|
Beginlevel: 6 Eindlevel
7
|
Mix + Zonder notatie van
inwisselen
|
In het vierde leerjaar
kan gestart worden bij level 5
Fouten –
Remediering.
Voor de rekenfouten zijn de twee voornaamste
oorzaken:
* onvoldoende beheersen van de
maaltafels
* niet meetellen van de
onthoudgetallen.