Vermenigvuldigen
Introductie van het algoritme – Digitaal schoolbord – Leerkrachtassistent
graphic
Ga naar simulatie 3 . Kies het gewenste opgavetype. Merk op dat u kunt kiezen voor een voorstelling met EURO of MAB.  Zie bij aftrekken.
In de leerkrachtassistent heeft u de volledige vrijheid over de gewenste notatie. U kunt de onthoudgetallen NAAST de bewerkingsstreep plaatsen, BOVEN de getallen of TUSSEN de vermenigvuldiger en de bewerkingsstreep.
In het leerlingengedeelte gebruiken we standaard de notatie NAAST. U kunt dit evenwel aanpassen
Introductie van de leertraject in het leerlingengedeelte – Digitaal schoolbord.
Kies in het openingsscherm voor klas en een naam en klik op het MAAL-teken.
Het ingebouwde leertraject verschijnt.
Ga dan door naar het oefenscherm.
Wij op het gebruik van de demofilmpjes
Werk de oefenreeksen die u wil laten spelen gedeeltelijk of helemaal af.
graphic
Mogelijke oefensessies bij werken in een computerklas.
Het werken met het algoritme vergt wat energie van de leerlingen. Het is beter niet meer dan drie levels na elkaar af te werken
1
Beginlevel: 1  Eindlevel 3
Vermenigvuldigen  zonder inwisselen. Inwisselen tiental. Mix
2
Beginlevel: 4 Eindlevel  5
Inwisselen honderdtal. Twee keer onthouden
3
Beginlevel: 6 Eindlevel 7
Mix + Zonder notatie van inwisselen

In het vierde leerjaar kan gestart worden bij  level 5
Fouten – Remediering.
Voor de rekenfouten zijn de twee voornaamste oorzaken:
* onvoldoende beheersen van de maaltafels
* niet meetellen van de onthoudgetallen.