Wat valt er
te leren ?
We oefenen afzonderlijk enkele moeilijke maaloefeningen uit
de aangeleerde tafels.
De
bedoeling is dat deze geen struikelblok blijven bij de
tempo-oefeningen.
Verloop
|
Er verschijnen 10 opgaven. Het antwoord wordt
ingevoerd door het passende product te slepen naar de bijbehorende
bewerking. Als alle opgaven zijn afgewerkt, klik je op O.K.
De computer kleurt nu de juiste oefeningen groen en de andere
rood.Je mag herkansen. Bij de herkansing kun je na elke gewijzigde
opgave klikken op O.K.
De oefening stopt pas, als ALLE antwoorden juist staan of
… als de bom ontploft.
|
Gradatie
De bom is standaard ingesteld op 3 minuten,
maar je kunt het nog spannender maken door de tijd in te stellen op
1 of 2 minuten. Ook kun je de ontstekingstijd vertragen tot
max. 5 minuten. De bom kan ook worden
uitgeschakeld.
Tips
In dit scenario werken we met
‘uitgestelde feedback’.
Dat betekent dat we
slechts na het oplossen van alle oefeningen informatie krijgen over
de correctheid van de antwoorden. Dat vergt een aangepaste
werkhouding. Kijk eens hoe uw leerlingen daarmee
omgaan.