16 Duel
16. Duel
Wat valt te leren? Optellen en aftrekken  onder tempodruk
graphic
Verloop
Er zijn twee renners. De gele renner = uw kind.
Er verschijnt een opgave. Uw kind moet het juist antwoord ‘sms-en’ vooraleer de rode renner de finish bereikt. De renner die wint krijgt een ster.
Gradatie : tempodruk (adaptieve regeling)
De snelheid van de rode renner bepaalt in grote mate de moeilijkheidsgraad.
Standaaard is die zo ingesteld dat de snelheid adaptief geregeld wordt. Indien de gele renner (uw kind) voorsprong neemt, gaat de rode renner sneller rijden en omgekeerd.,
Die adaptieve regeling kan worden uitgeschakeld door te klikken op prof Bits. In dat geval kunt u de snelheid van de rode renner manueel instellen.

Scoreverloop
Op het einde van het spel krijgt de gele renner een plaats in het peleton in de scocrestrook. De juiste plaats is afhankelijk van de eindsnelheid van de rode renner. Kan uw kind winnen aan de hoogste snelheid, dan eindigt de gele renner helemaal in de top van het peleton.