16.
Duel
Wat valt te
leren? Optellen en aftrekken onder
tempodruk
|
Verloop
Er zijn twee
renners. De gele renner = uw kind.
Er verschijnt
een opgave. Uw kind moet het juist antwoord ‘sms-en’
vooraleer de rode renner de finish bereikt. De renner die wint
krijgt een ster.
Gradatie :
tempodruk (adaptieve regeling)
De snelheid
van de rode renner bepaalt in grote mate de
moeilijkheidsgraad.
Standaaard is die zo ingesteld dat de snelheid adaptief geregeld
wordt. Indien de gele renner (uw kind) voorsprong neemt, gaat de
rode renner sneller rijden en omgekeerd.,
Die adaptieve
regeling kan worden uitgeschakeld door te klikken op prof Bits. In
dat geval kunt u de snelheid van de rode renner manueel
instellen.
|
Scoreverloop
Op het einde
van het spel krijgt de gele renner een plaats in het peleton in de
scocrestrook. De juiste plaats is afhankelijk van de eindsnelheid
van de rode renner. Kan uw kind winnen aan de hoogste snelheid, dan
eindigt de gele renner helemaal in de top van het
peleton.